Torsdag, januari 19, 2012at3:00 PMWebmaster nivå: alla
I våra ständiga ansträngningar att hjälpa dig att hitta mer högkvalitativa webbplatser i sökresultaten vi idag lanserar en algoritmiska förändring som tittar på layout för en webbsida och mängd för innehållet som visas på sidan när du klickar på ett resultat.
Som vi har nämnt tidigare, har vi hört klagomål från användare att om de Klicka på ett resultat och det är svårt att hitta det faktiska innehållet, de inte är nöjda med erfarenheten. I stället för att rulla ned sidan förbi en slew av annonser, vill användarna se innehåll direkt. Platser som inte har mycket innehåll "ovan-the-vikning" kan så påverkas av denna förändring. Om du klickar på en webbplats och del av webbplatsen ser du först antingen inte har en massa synliga innehåll ovan-the-vikning eller ägnar en stor del av platsens ursprungliga skärmegendom för annonser, det inte är en bra användarupplevelse. Sådana webbplatser kan inte jämställas med mycket framöver.
Vi förstår att placera annonser ovanför vikningen är ganska vanligt att många webbplatser; dessa annonser ofta utför väl och hjälpa utgivare tjäna pengar på online-innehåll. Denna algoritmiska förändring påverkar inte webbplatser som placerar annonser ovan-the-vikning normala grad, men påverkar webbplatser att gå mycket längre att ladda upp på sidan med annonser i alltför stor utsträckning eller som gör det svårt att hitta det faktiska ursprungliga innehållet på sidan. Denna nya Algoritmisk förbättring tenderar att påverka webbplatser där det finns bara en liten mängd synliga innehåll ovan-the-vikning eller relevant innehåll envist drivit av stora block med annonser.
Denna algoritmiska förändring påverkar märkbart mindre än 1% av sökningarna globalt. Det innebär att en typisk användare i mindre än en på 100 sökningar, kanske märker en enhetsnumrering av resultaten på söksidan. Om du tror att din webbplats har påverkats av algoritmen ändrar sidan layout, överväga hur dina webbsidor använder i området ovanför vikningen och om innehållet på sidan är dold eller annars svårt för användarna att urskilja snabbt. Våra webbläsare storlek verktyg, bland många andra, kan du se hur din webbplats skulle se ut under olika skärmupplösningar.
Om du vill uppdatera din sidlayout, visas sidan layout algoritm automatiskt ändringarna som vi re-crawl och bearbeta tillräckligt sidor från din webbplats för att bedöma ändringarna. Hur lång tid det tar beror på flera faktorer, inklusive antalet sidor på din webbplats och hur effektivt Googlebot kan genomsöka innehållet. På en typisk webbplats, kan det ta flera veckor Googlebot att crawla och bearbeta tillräckligt sidor att återspegla layoutändringar på webbplatsen.
Totalt sett fortsätter våra råd för publicister att vara att fokusera på att leverera den bästa möjliga användarupplevelsen på dina webbplatser och inte att fokusera på särskilda algoritm tweaks. Denna förändring är bara en av över 500 förbättringar som vi förväntar oss att rulla ut för att söka detta år. Som alltid vänligen skicka din feedback och frågor i vår Webmaster hjälpgruppen.
Posted by Matt Cutts, framstående ingenjör
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Skriv gärna kommentarer om vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. MVH www.2B4Y.com