"Sociala medier ha revolutionerat marknadsförarens syn på kommunikationskanaler – men inte användarens syn på reklambudskapen. Det visar en undersökning som Sveriges Annonsörer har gjort i samarbete Novus.
I undersökningen har konsumenterna svarat på hur de uppfattar den reklam och marknadsföring som möter dem i sociala medier. Frågorna har ställts till en webbpanel bestående av 25 000 personer i åldern 15-74 år. En övergripande slutsats är att reklambudskapen i sociala medier inte är anpassade för mediet."
Skriv gärna kommentarer och debattera vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg.
I undersökningen har konsumenterna svarat på hur de uppfattar den reklam och marknadsföring som möter dem i sociala medier. Frågorna har ställts till en webbpanel bestående av 25 000 personer i åldern 15-74 år. En övergripande slutsats är att reklambudskapen i sociala medier inte är anpassade för mediet."
Skriv gärna kommentarer och debattera vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Skriv gärna kommentarer om vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. MVH www.2B4Y.com